27.10.07

'You make forgetting look so easy'


5 comments:

Anonymous said...

this is sad...

impermissible wanyü said...

k,

sad?? grrr, meant to be comic or sarcastic..

the attempt to forget something/someone maybe isn't really so bad, it's just that when one tries to forget something unforgettable it looks like looking for trouble for oneself...

is there really anything that is unforgettable? when we call something unforgettable, is this thing not to be forgotten so we keep reminding ourselves of it, or is it impossible to be gotten rid of when one wants to?

i'm overanalysiing things again, damn...

Anonymous said...

人的預設立場果然左右看作品的心得
我直覺就是他愛著某人 很想忘記她
以為走一千哩就能忘記
卻還是無法忘記
還是繼續愛著
必須繼續往前走才能忘記

這樣解讀就是相當哀傷了
可是原來是totally differnt scenario...

哈挺有趣

Liam Whitman said...

嗯嗯,昨天看完也是跟 kathy一樣的感覺,哈哈

impermissible wanyü said...

kathy所看到的,也還是有比較不哀傷的解讀方式呀!

這人若相信「繼續往前走」是個可以達到「目的」的方式,不就是個正面的信念嗎?我覺得耶。

不過呢,你們兩個人鼓勵我繼續想下去的話,我可能要接著怪你們說都是你們害我無邊無際這樣繼續思索。(嗯,不過真的很歡迎大家留言,我是真心這麼說的。)